אתמול היתה לי שיחה מעניינת עם לקוח פוטנציאלי לקרן הגידור שלי
אדם אמיד עם 14 דירות. כולן ביזמות שנעשתה לאורך שנים הכוללת רכישת של נכסים במצב גרוע באזורי ביקוש וקידום תמ"א/התחדשות עירונית והצפת ערך
ומה הוא אמר לי בשיחה?
"נועם אני עושה ייזום של עסקאות הנדל"ן 20 שנה, התשואה הממוצעת בשנה היא 19% אבל בלי ריבית דריבית מן הסתם. ומה הבנתי? שאני מפסיד כסף ועובד קשה"🚨
למה הוא התכוון? הרי מן הסתם לא מפסיד כסף.
נתן לי דוגמה נומינלית איך לפני 18 שנים קנה דירה בבת ים ב 700 אלף שח וכיום כשהיא אחרי התמ"א ומושכרת היא שווה 3 מיליון ש"ח בערך.
הוא אומר לי "תראה בזמן הזה השוק עשה 12% בממוצע לשנה בריבית דריבית. בלי לעשות כלום ולהתעסק אם הייתי משקיע במדד ה 700 אלף האלה היו היום 4.5 מיליון ש"ח. כלומר הייתי עובד פחות ועושה הרה יותר כסף"
עכשיו אותי מן הסתם המספרים לא מפתיעים. לא סתם אני בשוק 15 שנים ומבין את היכולת המטורפת להתעשר מהשקעה במניות.
מה שכן מעניין אותי תמיד זה כמה אנשים לא מבינים כמה הם מפספסים כשהם לא משקיעים במניות
כשהיה עוד מה להשוות בין מה עדיף נדל"ן או שוק ההון אנשים בגילי ה 60, כלומר שעברו משהו בחיים, אמרו לי איך במזל קנו דירה ועוד דירה להשקעה כשיכלו והיום הם פורשים עם 2 דירות שזה לבד 6-8 מיליון שח.
ומן הסתם הם לא הרגישו פספוס שלא השקיעו במניות כי אתה לא מתבאס על מה שאתה לא יודע שהפסדת.
אבל אותם אנשים לא מבינים שאם את ההון היו ששמים דווקא בשוק המניות היום היו עם הון עצמי של אפילו 20 מיליון ש"ח
הון לנד – מכים את המדד📈
המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקע כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן. להנהלת התוכנית עשוי להיות עניין אישי כאשר היא מפנה תלמידים לסחור עם פלטפורמות מסחר שונות נוסח בנקים/ בתי השקעות וכיו"ב [מוצע להוסיף את המשפט האחרון רק לאחר התקשרויות עם פלטפורמות מסחר]. מומלץ לעיין ולקרוא לעומק את הסכם ההתקשרות עם הנהלת התוכנית לפני קריאת התכנים לעיל.