fbpx

האם החברה היציבה בעולם תפרוץ בזכות התפתחות ה-AI?

בעוד ענקיות הטכנולוגיה מתחרות על עליונות בתחום הבינה המלאכותית, Salesforce מציגה את הקלף המנצח שלה – Agentforce. בואו נצלול למהפך ה AI שעוברת חברת הענק שהיא כמעט מונופול בתחומה

אם אתם עובדים בארגון גדול, את Salesforce אתם בטוח מכירים. אבל על Agentforce כבר שמעתם?
הפלטפורמה החדשנית, שהושקה באוקטובר 2024, כבר הצליחה לגייס מאות לקוחות ומציבה את החברה בחזית המהפכה הטכנולוגית הבאה. לא מופרך להעריך שזה המנוע שיוביל את ענקית התוכנה לשיא צמיחה חדש.

השנים האחרונות היו זמן למפנה עבור Salesforce. החברה ביצעה רכישות אסטרטגיות משמעותיות, כולל Slack תמורת 28 מיליארד דולר ו-Tableau תמורת 16 מיליארד דולר, במטרה להרחיב את היצע המוצרים שלה ולחזק את מעמדה בשוק התוכנה הארגונית. למרות האתגרים בהטמעת הרכישות הגדולות, החברה הצליחה להציג שיפור משמעותי ברווחיות עם שולי רווח תפעולי מתואם של 33%, עלייה של 2 אחוזים נומינלית לעומת השנה הקודמת.

Salesforce, שהחלה את דרכה כספקית פתרונות CRM מבוססי ענן, התפתחה למערכת אקולוגית שלמה של פתרונות תוכנה ארגוניים. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים, החל מניהול מכירות ושירות לקוחות, דרך אוטומציה של תהליכים עסקיים, ועד לפתרונות שיווק ואנליטיקה מתקדמים. עם בסיס לקוחות של למעלה מ-150,000 ארגונים ונתח שוק דומיננטי בתחום ה-CRM, החברה מייצרת הכנסות שנתיות של כ-38 מיליארד דולר.

הפוטנציאל העתידי של Salesforce טמון בשני מנועי צמיחה עיקריים. הראשון הוא Agentforce, פלטפורמת ה-AI החדשה שמאפשרת לארגונים להטמיע סוכנים אוטונומיים לביצוע משימות מורכבות. בניגוד למתחרים כמו Microsoft Copilot, דווקא Agentforce מציע מודל תמחור מבוסס שימוש של 2 דולר לשיחה, מה שמאפשר גמישות רבה יותר ללקוחות. המנוע השני הוא הרחבת נוכחות החברה בשווקים בינלאומיים, עם דגש על אירופה ואסיה, שם החברה מתכננת להגדיל משמעותית את כוח המכירות שלה.

מבחינת הערכת שווי, Salesforce נסחרת במכפיל Forward P/E של כ-34, גבוה מממוצע השוק אך סביר בהתחשב בקצב הצמיחה הצפוי. מכפיל ה-PEG של החברה עומד על 1.8, נמוך משמעותית ממתחרות כמו Microsoft (2.3) ו-Oracle (2.1). מכפיל מכירות של 7.5 הוא יקר אך משקף את היעילות התפעולית המשופרת של החברה ואת הציפיות להאצה בקצב הצמיחה.

המסע להמשך צמיחה מגיע עם הרבה אתגרים בדרך. התחרות מול Microsoft בתחום ה-AI הופכת אגרסיבית יותר, כאשר הענקית מרדמונד משלבת את יכולות ה-AI שלה עם Dynamics 365 ומציעה אינטגרציה הדוקה עם כלי Office 365. בנוסף, האתגרים בהטמעת הרכישות הגדולות של Slack ו-Tableau עדיין דורשים תשומת לב ניהולית משמעותית, ובכלל נראה שהמשתמשים לא מרוצים מהשילוב כפי ש CRM ציפתה בהתחלה. עזיבתה הפתאומית של מנהלת חטיבת ה-AI, קלרה שי, למטא, מדגישה את האתגר בשימור טאלנטים בתחום ה-AI התחרותי.

כדי להוציא לפועל את תוכניות הצמיחה שלה Salesforce מתמקדת במספר יוזמות אסטרטגיות: הרחבת מערך האפליאציה שלה, שכבר היו מעורבים ב-75% מעסקאות Agentforce ברבעון האחרון; השקעה של מיליארד דולר בסטארט-אפים מובילים בתחום ה-AI דרך קרן Salesforce Ventures; והגדלה משמעותית של כוח המכירות הגלובלי. בנוסף, החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח יכולות AI מתקדמות, תוך שימוש במאגר הנתונים העצום שלה (מעל 200 פטהבייט) כיתרון תחרותי משמעותי.

אחד הדברים שהכי מעניינים בעיני הוא שאם תדבר עם עובד של החברה, או עובד לשעבר מהזמן האחרון תמיד תשמע פרגון. על אף שמדובר על חברת ענק שבסיס פעילותה המסורתי הוא לא הכי "סקסי" העובדים גם מרוצים ממקום העבודה וגם מרגישים מאותגרים מה Day By Day שלהם. זה בשונה למשל משיחות עם עובדי Intel בשנים האחרונות שהתיאור שלהם של עסקי החברה ממש הצביע על העתיד לבוא. אני מאמין שבחינה של השטח חשובה לא פחות(ואולי אף יותר) מבחינת המספרים, כי בסוף דוח כספי כולם יודעים לקרוא, אבל אין דבר כנה יותר מעובד שנמצא בחברה ומתרגש לספר על הדברים החדשים עליהם הוא עובד ועל ההתפתחות של מקום העבודה.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו למנויי הפרמיום וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!